Sonda

Czy używasz Black SEO?

Wyniki

Loading ... Loading ...
December 2018
M T W T F S S
« Dec    
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  
Kategorie
Przykłady marketingu
    Rodzice wybierający produkt przeznaczony dla niemowlaka bardzo często kierują się kwestiami związanymi z bezpieczestwem oraz wysoką jakością niż samą ceną. Produkt powinien spełniać w jak najwyższym stopniu swoją rolę. W przypadku jedzenia muszą to być wyroby zdrowe i najlepiej ekologiczne, natomiast kosmetyki powinny posiadać różnego rodzaju atesty i nie powodować podrażnień. Kwestie te wynikają z troski i miłości jaką darzą rodzice swoje dzieci i chęć wyboru najlepszego dostępnego produktu. Są to czynniki emocjonalne, charakteryujące wybór bardzo wąskiej ilości produktów. Dokonując badań w zakresie najczęściej wybieranych firm można zauważyć tendencje do wybierania marek znanych i dostępnych na rynku już od dłuższego czasu. Są one sprawdzone, a dzięki temu rodzice wiedzą, że kupują swoim pociechom to co najlepsze. Produkt przeznaczony dla najmłodszych powinien przejść przez szereg testów o których warto wspomnieć w kampanii promocyjnej. Pomoże to wzbudzić zaufanie wśród nabywców i podjąć decyzje o zakupie akurat tego produktu a nie . Cechą charakterystyczną kampanii marketingowej produktów przeznaczonych dla niemowląt jest to, że nie jest ona przeznaczona dla konsumentów użytkujących ten produkt. Decyzja jest podejmowana przez rodziców, a więc reklama oraz sam produkt powinny odpowiadać ich wymogom. Reklamy drukowane w prasie powinny być zamieszczane w specjalistycznych pismach skierowanych do mam, a spoty reklamowe emitowane w telewizji podczas reklam w programach najczęściej oglądanych przez kobiety.
    Coraz większa konkurencja na rynku ubezpieczeniowym wymusza na firmach z tej branży postawienie nacisku na efektywną kampanie promocyjną. Walka o klienta odbywała się przez dłuższy czas za pomocą obniżania składek lub jak najszybszą wypłatą odszkodowania w razie zaistnienia szkody. Jednak konkurencyjną ofertę trzeba było w interesujący i ciekawy sposób przedstawić konsumentom. Ważne zatem było wybranie firmy marketingowej, która opracuje „chwytliwy” tekst oraz reklamę, która na długo pozostanie w pamięci widza i zachęci go do skorzystania z usług właśnie tej konkretnej firmy. W działalności ubezpieczeniowej ważna jest również wypłacalność ubezpieczyciela, im większa firma o bardziej ugruntowanej pozycji, tym mniejsze ryzyko, że w razie sytuacji, gdy ucierpi duża liczba ubezpieczonych nie będzie możliwości wypłaty należnych świadczeń. Promocja w przypadku dużych i stabilnych ubezpieczycieli powinna stawiać nacisk na ilość ubezpieczanych osób, długość okresu funkcjonowania firmy. Natomiast małe firmy mogą walczyć o klienta za pomocą niskich kosztów ubezpieczenia lub szybkiej naprawy zaistniałej szkody. Obydwie kwestie są ważną kartą przetargową przy wyborze firmy ubezpieczeniowej i powinny być umieszczone w spocie reklamowym. Firma powinna również dbać o lojalność dotychczasowych klientów zapewniając im wysoką jakość świadczonych usług. Duże znaczenie ma tutaj wybór agetów i brokerów, którzy reprezentują ubezpieczyciela na rynku. Powinny być to osoby kompetentne, rzetelne o gruntowne wiedzy z tematyki ubezpieczeń.

Pozycjonowanie stron

Pozycjonowanie stron z pewnością nie jest tematem obcym dla osób, które każdego dnia mają styczność ze światem internetowym. Pisze się bowiem o tym bardzo wiele, a czysta teorie bardzo często przyjmuje postać praktyki, ponieważ przedsiębiorcy bardzo łatwo dają przekonać się do tego, że jest to dla nich szansa na zdobycie dodatkowej popularności, a co za tym idzie, także dodatkowych zainteresowanych swoimi usługami bądź produktami, jakie w sieci oferują. Od kilku lat można śmiało mówić o narodzinach internetowego marketingu, w którym pojawia się coraz większa liczba osób, poprzez zakładanie sklepów internetowych, sprzedaż produktów i usług. Także przykładowo firmy meblowe czy hurtownie kosmetyczne oferują sprzedaż wysyłkową, dlatego też możemy nabyć niemalże wszystko bez wychodzenia z domu. Czasami mogłoby się wydawać, że taka przesyłka nie będzie rozwiązaniem korzystnym, ponieważ trzeba pakować się w dodatkowe koszty. Jednak ceny zazwyczaj są bardzo korzystne i opłaca się korzystać z takich rozwiązań.

Właśnie dzięki temu pozycjonowanie ma sens, ponieważ jeżeli klient trafi już na daną stronę internetową, znajdzie tam coś, co zachęci go do dalszego poznania firmy i jej asortymentu. W takim właśnie sposobem można skutecznie zaistnieć i zwiększyć sprzedać. Można powiedzieć, że występuje tutaj taka reakcja łańcuchowa, ponieważ jeżeli kolejni klienci trafią na stronę i dokonają udanej transakcji, polecą usługę dalej i dołączą kolejni zainteresowani. Nie należy jednak sądzić, że pozycjonowanie jest zadaniem takim prostym i wystarczy tylko jednorazowa czynność, aby uzyskać efekt. Tak naprawdę najkorzystniej jest nawiązać długofalową współpracę z osobą pozycjonującą, ponieważ tego trzeba pilnować na bieżąco, w każdym momencie bowiem jesteśmy zagrożeni konkurencją i należy pilnować, aby nie osiągnęła ona wyższej pozycji w sieci niż nasza. Marzeniem każdego przedsiębiorcy jest znalezienie się na jednaj z trzech pierwszych pozycji w wynikach wyszukiwania, trzeba jednak zawsze pilnować aby jej nie utracić.

 

Napisz komentarz

Musisz być zalogowany żeby móc komentować.