Pozycjonowanie najtańszą i najskuteczniejszą formą reklamy
Pozycjonowanie zostało okrzykniętą najtańszą i najdostępniejszą formą reklamy, jaka kiedykolwiek została wymyślona czy wynaleziona, dlaczego? Ponieważ właśnie pozycjonowanie odbywa się przy użyciu środków przekazu zarówno pośredniego jak i bezpośredniego. Jedną z najbardziej rozpoznawalnych i najczęściej używanych wyszukiwarek w sieci bezapelacyjnie pozostaje Google. Zgromadzone połączenia i sieci prezentowane przez boty i oprogramowania sprawiają, że przeciętny użytkownik Internetu najchętniej wpisuje w wyszukiwarce rzeczy, usługi czy tez przedmioty, którymi się interesuje czy też, które są w danym momencie mu potrzebne. Dlatego właśnie pozycja w wynikach wyszukiwań staje się edenem dla posiadaczy strony internetowej, ponieważ im wyższa pozycja tym większe prawdopodobieństwo, że nasze materiały czy usługi zostaną docenione i zakupione przez klientów zarówno indywidualnych jak i biznesowych.
Pozycjonowanie to nic innego jak zapewnienie jak najwyższej pozycji w notowaniach wyszukiwarki strony internetowej, a co pod tym wyjaśnieniem możemy zrozumieć, jeżeli będziemy zainteresowani kupnem drzwi w Krakowie, jako hasło wpisywane w wyszukiwarce zamieścimy drzwi Kraków tez producenci drzwi Kraków i przed naszymi oczyma wyskoczy cała masa ofert ogłoszeń i możliwości spełniające te właśnie kryteria wyszukiwania. Przeciętny internauta uwagę zwraca na pierwsze cztery czasami pięć wyników wyszukiwania, reszta zostaje uznana za nieprzydatną i bezwartościową. Pozycjonowanie stron, czyli zamieszczanie linków odnośników i adresów w wielu miejscach w Internecie ma na celu, aby nasz producent drzwi w Krakowie dotarł na sam szczyt w wynikach wyszukiwań, przez co zyska nowych klientów a także pozyska znaczącą na rynku renomę i reputację. Pozycjonowanie jest zajęciem zajmującym się również badaniem potrzeb rynku a także poszczególnych stron internetowych i wprowadzaniem zmian, które przyczyniają się do łatwości rozwoju i zmian potrzebnych do optymalizacji wyników i dochodów. Połączenia oraz wartości umieszczane na stronie powinny być jak najdokładniej dobierane i sprawdzane przed zamieszczeniem ich na oficjalnej stronie, ponieważ słaba treść nigdy nie będzie w stanie zachęcić większego grona użytkowników do odwiedzania naszej cyber przestrzeni.