E-mail marketing
Tanią alternatywą dla tradycyjnej formy reklamy jest marketing e-mailowy. Polega on na wysyłaniu do jak najszerszej grupy odbiorców wiadomości informujących o danym produkcie lub promocji. Każdy z nas a pewno choć raz w życiu otrzymał takiego maila, bez względu na to jak silną ochronę ma nasza poczta przed niechcianymi wiadomościami. Bardzo często po przeczytaniu tematu wiadomości wyrzucamy ją do kosza, lecz jeżeli tematyka nas interesuje, a temat zaciekawi decydujemy się odczytać takiego maila. I to jest właśnie głównym celem towarzyszącym tego typu marketingowi. Remarketing w wyszukiwarce jest popularny. Każde zakupy google to podstawa, a projektowanie sklepów na pewno jest przydatne. Klienci korzystają z nowych narzędzi oferowanych im przez rynek. Ostatnio niezwykle popularna jest wszelka reklama na youtube.
Osoba otrzymująca wiadomość zapoznaje się z jej treścią, docierają do niej informacje, że tego typu produkt istnieje na rynku. Ważnym elementem jest zatem skonstruowanie tak tematu aby w jak największym stopniu wzbudził zainteresowanie potencjalnego czytelnika i aby nie dostał się przed przeczytaniem do kosza, lecz dużą wagę ma także sama treść wiadomości.
Najważniejsze informacje powinny być pogrubione tak aby odbiorca bez czytania wiedział w pewnym stopniu czego dotyczy reklama. Zdecydowaną zaletą tej formy promocji jest jej tani koszt. Wiąże się on z koniecznością posiadania komputera oraz dostępu do internetu, co w dzisiejszych czasach jest dość często spotykane, ale również opłacenia bazy danych zawierającej adresy e-mailowe. Zaleta ta skutkuje zwiększającym się zainteresowaniem firm tego typu formą promocji oraz coraz częstym jej stosowaniem. Wadą natomiast jest wyżej wymieniony nawyk w internautach wyrzucania wiadomości reklamowych do kosza przed ich przeczytaniem. Mail z reklamą musi przyciągać uwagę w związku z tym zalecane jest aby oprócz treści było w nim kilka ciekawych elementów. Pierwszy z nich to oczywiście obrazek lub ilustracja. Jeżeli trafi ona do odbiorcy istnieje większe prawdopodobieństwo, że przeczyta on zawartość wiadomości. Najważniejsze kwestie dotyczące reklamy powinny być mocno zaakcentowane najlepiej poprzez ich wyróżnienie od reszty tekstu. Zaleca się albo wytłuszczenie poszczególnych sów z całego tekstu albo też umieszczenie najważniejszych kwestii nad całością wiadomości i oczywiście zastosowanie innej czcionki.