Badanie wpływu reklamy na odbiorcę
Fenomenem reklamy zajmują się już nie tylko psychologowie, ale powstały pewne firmy zajmujące się badaniem reklam i ich wpływu na człowieka, dlaczego tak się dzieje?? Otóż wystarczy włączyć telewizor na każdej ze stacji jesteśmy bombardowani całą masą reklam mówiących nam o tym, że ten proszek sprawia, że nasz pranie jest idealnie białe, dzięki tej paście nasze zęby będą piękne i zdrowe, a używając tego dezodorantu każdy dzień będzie jeszcze piękniejszy niż ten, który już minął. Jaki jest cel tych reklam?! Otóż odpowiedź jest bardzo prosta pieniądze, wybierając się do sklepu na każdym kroku widzimy bilbordy, plakaty, czy też wyposażenie sklepów z danej firmy. Reklama ma za zadanie oddziaływać na nasz wzrok słuch a także emocje, w większości z nich słyszymy „ ten produkt jest przygotowany z myślą o Tobie”.” Dzięki naszemu produktowi znów będziesz piękna i młoda”, „ ty też musisz to mieć”. Pozycjonowanie stron Strefa SEM nie kosztuje wiele. Pozycjonowanie toruń swoim zasięgiem może obejmować całą Plskę. Pozycjonowanie Gdańsk używa wielu metod. Pozycjonowanie Białystok zatrudnia specjalistów wysokiej klasy. Dobre pozycjonowanie to na pewno podstawa promowania stron www.
Odpowiednio przygotowany tekst, aktorzy starannie dobierani i stylizowani a także oprawa muzyczna i graficzna sprawiają, że dana reklama działa na wyobraźnię odbiorcy, mimo tego, że zdaje on sobie sprawę z tego, że to tylko fikcja. Firmy zajmują się przygotowaniem całych kampanii reklamowych zamieszczanych w kilku mediach, ponieważ z założenia ich celem jest dotarcie do jak największej ilości odbiorców. Reklama wcale nie jest czymś nowym, powstała wiele milionów lat temu, kiedy człowiek wyprodukował więcej materiałów niż sam był w stanie zużyć, i tak właśnie zrodziły się targowiska, na których ludzie nawoływali i zachęcali innych do zakupu ich towarów, w późniejszych czasach rynek ten się poszerzał zaczynając od na przykład Greków, którzy jako pierwsi zaczęli reklamować walki gladiatorów. W miejscach gdzie sztuka pisania i czytania nie była rozwinięta na wysokim poziomie zamiast tekstów informujących na przykład o zakładzie szewskim w szyldzie umieszczano symbol buta, dzięki czemu każdy z przechodniów wiedział, że w tym właśnie miejscu jest szewc. Tak, więc reklama znana jest człowiekowi od zarania wieków jest obecna od zawsze i rozwój cywilizacji wpływa także na rozwój tej dziedziny życia codziennego, galopujący konsumpcjonizm temu właśnie rozwojowi jeszcze bardziej sprzyja,